Een goed begin is het halve werk..

15 juli 2016 - Lima, Peru

Lieve volgers,

6 Weken, 3 landen, 2 vrienden en 1 missie; zoveel mogelijk genieten! Met het behalen van onze diploma's lijkt dit een verlate examenreis en jullie hebben het geluk opnieuw te kunnen genieten van onze reisverhalen. Onze 'wanderlust' is namelijk na ons aziatisch avontuur nog niet gestild. De medicijnen tegen het reisvirus hebben niet geholpen en de backpacks zijn weer gepakt. Dit jaar een trip door Peru, Blovia en Chili!

Nog voor ons vertrek merkte wij hoe dun de lijn is tussen hoop en vrees. Een visum bleek nodig te zijn om voet aan de grond te zetten in Amerika en dat een uur voor take-off.. Gelukkig kon met behulp van het luchthavenpersoneel, internet en Ed (vader van Bob) nog snel een visum geregeld worden en mochten we mee met onze vlucht. Na een 27-urige reis kwamen wij om 1 uur 's nachts uitgeput aan in ons Alpackers hostel in de hoofdstad Lima, waar we 2 nachten zouden verblijven. Wandelingen door de stadsdelen Miraflores en Barranco lieten ons inzien dat Lima een goed ontwikkelde stad is met veel Spaanse en Amerikaanse invloeden, maar voor de rest niet heel speciaal is. Met een graadje of 15 is het hier frisjes, een lange broek is vereist en op enig moment moet ook de trui aangetrokken worden. Misschien toch iets kouder dan dat we verwacht hadden..

Wat ons eerste spectaculaire nachtje had moeten worden, werd een ander verhaal. Om 19 uur even een klein dutje doen om daarna te gaan eten en op stap te gaan liep uit op een deceptie, want hadden we slaap nodig? Oh jazeker, de volgende ochtend opende wij pas weer onze ogen..

Vannacht zijn we met de nachtbus afgereisd naar Huaraz, een dorp in de bergen op 3000 meter hoogte ten noorden van Lima. Hier ontdekken wij voor het eerst het hooggebergte van de Andes! Morgen staat de eerste echte activiteit op het programma, een trekkingstocht naar Laguana 69.

Lezersvraag: 'hoeveel man passen er in een combis, een minivan dienend als vervoersmiddel voor de lokale bevolking?'

Denk jij in de buurt te komen van het goede antwoord, dan maak jij kans op de waarde van een ritje in de combis!

Wist je dat:
- ...Het hier in Peru 7 uur eerder is dan in Nederland?
- ...Peruanen best klein zijn, soms wel eens de helft van de lengte van Sjors?
- ...Kennis van de Spaanse taal hier onwijs belangrijk is en bijna niemand de Engelse taal machtig is? (we zijn hard aan het oefenen..)
- ...1 euro de waarde heeft van ongeveer 3,6 Sol, de lokale munteenheid van Peru?

1. Cecilia:
    15 juli 2016
    Heel veel plezier boys! Leuk om jullie verhalen te leze. Liefs Cecilia
  2. Opaomauitmontfoort:
    16 juli 2016
    Goede dag Bob en Sjors,
    We hebben inmiddels al een foto ontvangen van een prachtig meer in het hooggebergte..
    Echt spectaculair met de felle kleuren en contrasten.
    Wij hopen dat jullie reis zonder problemen verloopt.
    Hartelijke groet van oma en opa montfoort
  3. Familie Smeulders (geen familie van....):
    16 juli 2016
    Hoi mannen,

Maak er een onvergetelijke reis van, dat hebben jullie dik verdiend na die geweldige leerprestaties. Erg leuk om jullie op deze manier te volgen.

Groetjes, Harry, Jacqueline, Tycho en Mart
  4. Zusje:
    18 juli 2016
    Nou, het verhaal is gescreenshot. Nu geen WiFi meer, dus ik ga het eens op m'n gemakje lezen! Have fun boys!